50 wiosen Aurory Online

50 wiosen Aurory, Lektor PL (2017) film do obejrzenia lub ściągnięcia na dysk!

Data publikacji: 2017-10-20

50 wiosen Aurory, Lektor PL (2017) film do obejrzenia lub ściągnięcia na dysk! Świetny film w szczególności na wieczór! Naprawdę wart obejrzenia! Nie pożałujesz, gdy go oglądniesz!

50 wiosen Aurory Online

50 wiosen Aurory Online

50 wiosen Aurory Online

Aurora ma 50 lat. Niedawno rozstała się z mężem, a teraz straciła pracę i dowiedziała się, że będzie babcią. Kobieta czuje się powoli spychana na margines społeczeństwa, ale kiedy przypadkowo wpada na swoją wielką miłość z dawnych lat, postanawia zawalczyć o szczęście. Czy właśnie teraz nadszedł czas, aby zacząć wszystko od nowa?

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ NA:

50 wiosen Aurory Online

50 wiosen Aurory Online

50 wiosen Aurory Online

50 wiosen Aurory Online

50 wiosen Aurory Online

Czy po pięćdziesiątce można jeszcze dokonać w życiu rewolucji? Przymierza się do niej Aurore, która niedawno rozstała się z mężem, właśnie rzuca niesatysfakcjonującą pracę kelnerki, i przygotowuje córki, by wyfrunęły z gniazda i stanęły na własnych nogach. Poradzić musi też sobie z problemami finansowymi, a przede wszystkim z własnym lękiem przed starzeniem się i samotnością. Dla świata zaczyna być bowiem przezroczysta (nawet automatyczne drzwi nie chcą się przed nią otwierać), a menopauza coraz mocniej atakuje ją wahaniami nastroju i uderzeniami gorąca. Choć lekarz mówi, że po trzydziestce już z górki, Aurora nie daje za wygraną i stara się żyć pełną piersią. Czy szansą na nowe otwarcie stanie się rola babci, nowa praca, a może spotkanie z Manu – miłością ze szkolnych lat?

Zdobywca nagrody głównej, na właśnie zakończonym festiwalu Transatlantyk, to przebojowa francuska komedia o tym, że nigdy nie jest za późno, by zacząć wszystko od nowa. „50 wiosen Aurory” do kin trafi 22 września.

We Francji film od dnia premiery (26.04.2017) obejrzało ponad pół miliona widzów. Obraz został także doceniony w Polsce. W głosowaniu publiczności festiwalu Transatlantyk zdobył nagrodę dystrybucyjną Transatlantyk Distribution Award, i tym samym został uznany za najlepszy film tegorocznego festiwalu.

Film „Pięćdziesiąt wiosen Aurory” w reż. Blandine Lenoir otrzymał przyznaną przez publiczność główną nagrodę Transatlantyk Festival – Distribution Award. Werdykt ogłoszono na gali finałowej siódmej edycji filmowego i muzycznego festiwalu, który w piątek zakończył się w Łodzi.

– Mamy kilka dobrych wiadomości, bo z dumą muszę powiedzieć, że w tym roku odwiedziło nas 63 tysiące widzów. Oglądaliśmy 200 filmów, w tym 55 premier. To są wielkie liczby i ufam, że nakarmiliśmy państwa umysły i serca – podkreślił twórca festiwalu Jan A.P. Kaczmarek ze sceny łódzkiego Teatru Wielkiego.

Dodał, że przez minionych osiem dni wiele się wydarzyło, bo – jak określił – Transatlantyk jest festiwalem „wielokondygnacyjnym” – otwartym dla wszystkich mieszkańców oraz miejscem spotkań specjalistów z branży filmowej i muzycznej. – Jesteśmy dumni z festiwalu i z tego, że Łódź przyjęła nas tak pięknie – podsumował.

W tym roku po raz pierwszy w siedmioletniej historii Transatlantyk Festivalu najważniejszą nagrodą była Distribution Award. To wyróżnienie dla filmu o największym potencjale dystrybucyjnym otrzymała francuska produkcja „Pięćdziesiąt wiosen Aurory”. Komedia w reż. Blandine Lenoir, z tytułową rolą francuskiej aktorki Agnes Jaoui dostała najwięcej głosów widzów festiwalu spośród ok. 50 konkursowych filmów zaprezentowanych w ramach dwóch głównych sekcji – „Panorama” i „Docs”.

Statuetkę Złotej Arki za najlepszy polski film krótkometrażowy odebrała Julia Orlik za etiudę „Bankiet”. Z kolei wyróżnienie przyznawane przez młodych krytyków dla najlepszego debiutującego reżysera trafiło do Francuza Huberta Charuela za obraz „Cierpkie mleko”.

Publiczność piątkowej gali poznała także laureatów dwóch wyjątkowych w skali globalnej konkursów dla młodych kompozytorów. Zwycięzcą jedynej na świecie rywalizacji w symultanicznej kompozycji – Transatlantyk Instant Composition Contest, czyli improwizacji synchronicznej do obrazu został Jakub Czerski.

W drugim muzycznym konkursie – Film Music Competition – nagrodzono Łotysza Ruslana Perezhilo. Wyzwanie polegało na opracowaniu w najdrobniejszych szczegółach muzyki i ścieżki dźwiękowej do fragmentu filmu, udostępnionego wcześniej przez organizatorów.

Nagrodę ZAIKS dla najlepszego polskiego kompozytora przyznano Antoniemu Wojnarowi.

Gościem ostatniego dnia festiwalu był amerykański aktor, reżyser i producent filmowy Edward Norton, który na scenie łódzkiego Teatru Wielkiego odebrał statuetkę Glocal Hero Award przyznawaną przez twórców Transatlantyk Festival wybitnym osobistościom, których lokalne i globalne działania kształtują oblicze współczesnego świata.

– To, że zostałem powiązany z taką właśnie ideą sprawia, iż jestem szczęśliwy z bycia aktorem i filmowcem. Obecność na tym festiwalu i jego idea znaczą dla mnie więcej niż wszystkie nagrody, czy dochody ze sprzedaży biletów. To sprawia, że robienie filmów staje się naprawdę ważne – powiedział aktor znany z ról w filmach „Lęk pierwotny”, „Birdman”, „Podziemny krąg”, „Grand Budapest Hotel”.

Poświęcony sztuce filmowej, muzyce i edukacji filmowej Transatlantyk Festival po raz drugi odbył się w Łodzi; poprzednie organizowano w Poznaniu. Hasłem tegorocznej odsłony była „Siła kobiety”. W programie znalazło się wiele filmów o kobietach i tworzone przez kobiety.

W sumie festiwalowa publiczność przez osiem dni obejrzała ponad 200 produkcji, w tym premiery obrazów nagradzanych na światowych festiwalach, a także uczestniczyła w spotkaniach z gwiazdami świata kina i muzyki, warsztatach, koncertach oraz wydarzeniach edukacyjnych i kulinarnych.

Napisz odpowiedź!

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*