Paryż na bosaka Online

Paryż na bosaka, Lektor PL (2017) film do obejrzenia lub ściągnięcia na dysk!

Data publikacji: 2017-08-18

Paryż na bosaka, Lektor PL (2017) film do obejrzenia lub ściągnięcia na dysk! Świetny film w szczególności na wieczór! Naprawdę wart obejrzenia! Nie pożałujesz, gdy go oglądniesz!

Paryż na bosaka Online

Paryż na bosaka Online

Paryż na bosaka Online

Fiona dostaje pełen rozpaczy list od mieszkającej w Paryżu ciotki. Po przylocie do Europy dziewczyna dowiaduje się, że 88-letnia kobieta zniknęła.

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ NA:

Paryż na bosaka Online

Paryż na bosaka Online

Paryż na bosaka Online

Uporządkowane życie Fiony (Gordon) zakłóca pewnego dnia pełen rozpaczy list od mieszkającej w Paryżu 88-letniej ciotki Marthy (Riva). Fiona wskakuje w pierwszy samolot do Europy. Na miejscu odkrywa, że Martha zniknęła. W lawinie spektakularnych katastrof poznaje Doma (Abel), uprzejmego, ale nachalnego kloszarda, który nie chce jej zostawić w spokoju. Z czasem przestaje jej to przeszkadzać…

Fiona, kanadyjska bibliotekarka, przyjeżdża do Paryża po raz pierwszy, aby pomóc swojej krótkowzrocznej ciotce. Ale ciotka znikła, a Fiona musi ją odnaleźć. W akcji poszukiwania pomaga jej bezdomny mężczyzna.

Fiona Gordon wciela się w Kanadyjkę, którą z zaśnieżonych pustkowi przybywa do Paryża. Cel? Spotkanie z ukochaną ciotką (Emanuelle Riva!), najwyraźniej cierpiącą na starczą demencję. Fiona zamiast znaleźć krewną, gubi bagaż, a wraz z nim nie tylko swoje dziwne ubrania, ale też gotówkę i dokumenty. Ale to nie koniec pechowych zbiegów okoliczności, które załamałyby Charliego Chaplina. W trakcie paryskich peregrynacji kobieta spotyka kloszarda Doma, który sporo namiesza w życiu obu pań – Fiony i jej ciotki Marthy.

Ta niedoparcie urocza komedia przypomina trochę egzotyczne danie – najpierw zaskakuje odmiennym smakiem, a potem uwodzi zmysły. Warto dać się ponieść temu francuskiemu szaleństwu!

Woody Allen kontynuuje swoją filmową podróż po europejskich miastach. Widzowie mogli już zwiedzić w ten sposób między innymi Barcelonę i Londyn. Wybranie Paryża, miasta miłości, wydawało się trafną decyzją na umieszczenie swoich bohaterów w romantycznych lokacjach francuskiej stolicy. Już kilka lat temu Allen zamierzał nakręcić tutaj film, ale wcześniej koszty produkcji okazały się zbyt wysokie. Tym razem trudności zostały pokonane, a O północy w Paryżu szturmem podbiło kina i odniosła sukces kasowy.

Główny bohater filmu, Gil Pender, to lekko zagubiony scenarzysta filmowy, który przyjeżdża ze swoją bogatą narzeczoną i jej konserwatywnymi w poglądach rodzicami do Paryża. Woody Allen doskonale zdaje sobie sprawę, że z powodu swojego wieku nie może już grać w filmach przystojnych, inteligentnych i chaotycznych postaci. Tą rolę powierza Owenowi Wilsonowi, posiadającemu odpowiedni wygląd oraz wystarczający warsztat aktorski, aby wcielić się w zachwyconego Paryżem pisarza. Pender już od pierwszych scen daje się poznać jako osoba urodzona w złym miejscu i niewłaściwym czasie – zafascynowany latami 20-tymi XX wieku, sposobem życia osób w tamtej epoce, czuje się niezrozumiały przez swoją narzeczoną Inez (Rachel McAdams).

Kontrast pomiędzy stosunkiem do otaczającego świata dzieli dwójkę bohaterów i widz już od początku zdaje sobie sprawę z tego, że są to różnice nie do pokonania. Na dodatek, Inez zdaje się być zafascynowana wiedzą i autorytetem jej przyjaciela, Paula (Michael Sheen). Huczne imprezy i pseudo-intelektualne wywody znajomego, skłaniają głównego bohatera do samodzielnej podróży ulicami Paryża. Francuskie miasto często bywa określane „magicznym” co skrzętnie wykorzystuje Woody Allen. Gil Pender nocami przenosi się do świata lat 20-tych poprzedniego wieku, gdy spotkanie Hemingwaya albo Francisa Scotta Fitzgeralda nie było niczym niezwykłym. Jego podróż do świata Paryża z dawnych lat nabiera jeszcze większych rumieńców dzięki spotkaniu pięknej Adriany (Marion Cotillard).

Owen Wilson nie należy do aktorów wybitnych, nie posiada na swoim koncie szeregu godnych zapamiętania ról, ale w O Północy w Paryżu sprawdza się idealnie, rozwiewając większość początkowych wątpliwości odnośnie wyboru Allena w procesie castingu. Rozterki głównego bohatera pomiędzy ulegnięciem nostalgii i tęsknoty za „dawnymi, lepszymi czasami” a powrotem do patrzącej na wszystko niezwykle materialistycznie narzeczonej są tylko pretekstem do najważniejszego zadania filmu – zachwycenia widza Paryżem.

Pierwsze trzy minuty filmu to prezentacja urokliwych, pięknych zakątków Paryża. Z pozoru nużący fragment nabiera znaczenia i ciekawi dzięki sprawnemu połączeniu obrazu z muzyką. Nie jest tajemnicą, że najnowsze filmy reżysera nie poruszają już tak ważnych tematów jak kiedyś, koncentrując się raczej na lekkich i przyjemnych fabułach w ciekawej scenerii. Nie oznacza to jednak, że jest to coś złego. O Północy w Paryżu to piękna pocztówka z francuskiej stolicy. Barwna, zachęcająca do odkrycia sekretów miasta na własną rękę, ale z drugiej strony pozbawiona głębi. Po pierwszym zachwycie odłożymy ją na półkę i tylko czasami, wspominając pewne sceny uśmiechniemy się do dawnych, lepszych czasów.

Napisz odpowiedź!

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*